ხელოვნების წრე __ ,,ფერთა სამყარო’’
ხატვის წრის მოკლე დახასიათება
სასკოლო წრის დაარსების ინიციატორია ნიკო-ნიკოლაძის სახელობის სკოლა-ლიცეუმის ადმინისტრაცია, მოსწავლეთა და მშობელთა ინტერესების გათვალისწინებით.
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების წრე ,,ფერთა სამყარო’’
ხელმძღვანელი- ქეთევან ბიბილეიშვილი
პედაგოგი- თამარ ქორიძე
წრის დასახელება და მოკლე ახასიათება
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების წრის ,,ფერთასამყარო’’ - მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება, მრავალმხრივი შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების გამოვლენა, განვითარება და ხელშეწყობა. წრის გკვეთილებზე მოსწავლეებს ეძლევათ შესაძლებლობა დამოუკიდებლად აირჩიონ კონკრეტული ხერხი, სამუშაო მასალა, თემა, სიუჟეტიდა ა.შ., რაც მნიშვნელოვანია მათი შემოქმედებითი თვითგამოხატვის, თვითრეალიზაციის, თვითაქტუალილიზაციისთვის. მოსწავლეები უკეთ შეისწავლიანფ ერწერას, გრაფიკას, იმუშავებენ სხვადსხვა ტექნიკასა და ჟანრში. შეისწავლიან ქართველ და უცხოელ მხატვართა შემოქმედებას. მონაწილეობას მიიღებენ როგორც სასკოლო ისე საქალაქო და საერთაშორისო გამოფენებსა და ღონისძიებებში. ჩართულები იქნებიან სხვადასხვა პროექტებსა და აქტივობებში.
წრეში გაერთიანებული არიან დაწყებითი საფეხურისმ ოსწავლეები . წრეს დათმობილი აქვს ექვსი აკადემიური საათი, აქედან სამშაბათი , ხუთშაბათი დაპარასკევი, ეს დღეები ეთმობა პირველ და მეორეკლასელებს, ხოლო შაბათი კი მესამე და მეოთხე, მეხუთე კლასელებს. მეორე სემესტრში მეცადინეობები იგივე დღეებში ტარდება. გაკვეთილის ხანგრძლივობა 1 აკადემიურისაათი.
ხელმძღვანელი- ქეთევან ბიბილეიშვილი
წრის დასახელება : ხატვის შემსწავლელი წრე
მიმართულება: ხელოვნება
პედაგოგი: ქეთევან ბიბილეიშვილი და თამარ ქორიძე
სამიზნე ჯგუფი :I , II, III, IV , Vკლასის მოსწავლეები
წრის ხანგრძლივობა, განხორციელების ვადები: კვირის ყველა ორშაბათი , სამშაბათი- 16:00 სთ- 17:00 სთ, ოთხშაბათი-პარასკევი 16:00 სთ- 17:00 სთ, შაბათი -10:00 სთ- 13:00 სთ. ორივე სემესტრი განმავლობაში
წრის მიზანი
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება ერთ -ერთი წამყვანი დარგია სახელოვნებო სფეროში .წრის მიზანია ,მოსწავლეებს შევასწავლოთ ხატვის საფუძვლები, სხვადასხვა მასალაში მუშაობა,გავაცნოთ ქართველი და მსოფლიო დონის ხელოვანები და მათი შემოქმედება.ასევე სხვადასხვა ჟანრები და მიმდინარეობები.
ხელი შევუწყოთ განსაკუთრებულად ნიჭიერ მოსწავლეებს.
მოსწავლეები მიიღებენ მონაწილეობას სხვადასხვა თემატურ გამოფენებში, რაც ხელს შეუწყობს მათ თვითშეფასებასა და თვითგამოხატვის უნარს.
წრის მიზანია ეროვნული სასწავლო სტანდარტის გათვალისწინებით მოსწავლეს განუვითაროს კომუნიკაციის, თანამშრომლობის, მოტორული უნარის, თვითკონტროლისა და ორგანიზებულობის, ეთიკისა და პასუხისმგებლობის გრძნობის განვითარება. ჩამოვუყალიბოთ გემოვნება ,ესთეტიურობის აღქმა.
გამოყენებული რესურსები: მოლბერტი,საღებავები (გუაში, აკვარელი ,აკრილი,გრაფიკული ფანქარი.)
საწრეო მუშაობის სამოქმედო გეგმა
N | თარიღი | განსახილველი თემები |
1 | სექტემბერი-ოქტომბერი |
|
2 | ნოემბერი | 1.დეკუპაჟის ტექნიკა, ბოთლსა და ხის ზედაპირზე მუშაობა. |
3 | დეკემბერი |
|
4 | იანვარი |
|
(II სემესტრი)
N | თვე | განსახილველი თემები |
თებერვალი მარტი |
| |
აპრილი მაისი |
| |
ივნისი |
|
კომპონენტები | ინსტრუქცია | ||
1 | სასწავლო საგნის სახელწოდება | სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება | |
2 | საშუალო განათლების საფეხური (დაწყებითი, საბაზო, საშუალო) | დაწყებითი | |
3 | სწავლებისკლასი | 1-2-3-4კლასი | |
4 | სასწავლო საგნის საათების ხანგრძლივობა | I-II სემესტრი | |
5 | სასწავლო საგნის სტატუსი | არჩევითი | |
6 | მასწავლებელი | ქეთევან ბიბილეიშვილი 514 09 95 95 | |
7 | სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა | მოსწავლე ნამუშევრებში იყენებს სხვადასხვა ტიპის ხაზს, ფერების შეზავებით იღებს ახალ ფერებს, ქმნის სხვადსხვა ჟანრში ნახატებს, ირჩევს მისთვის სასურველ კომპოზიციას. იყენებს სხვადასხვა ტექნიკას და მასალას, ნამუშევარში ასახავს მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოსახავს წარმოსახვით გარემოს, ხატავს ლიტერატურულ ნაწარმოების პერსონაჟებს და ეპიზოდებს. | |
8 | სასწავლო კურსის მიზნები | ვაზიაროდ ბავშვები სახვითი ხელოვნების ანბანს. | |
9 | სასწავლო კურსის ამოცანები | სახვითი ხელოვნების ნიმუშების გაცნობა ,ნიჭიერი ბავშვების გამოვლინება. | |
10 | საგნის მნიშვნელობა | გავაცნოთ ბავშვებს ქართული და მსოფლიო ხელოვნების ნიმუშები. | |
11 | სასწავლო დისციპლინის ფორმატი (სწავლების მეთოდი) | გაკვეთილი, გამოფენა . | |
12 | სწავლების შედეგი | შედეგი მიღწეული იქნება, თუ ბავშვს ავუმაღლებთ სილამაზის შეგრძნებას და განუვითარებთ გემოვნებას. ასევე მრავალმხრივ შემოქმედებით უნარ-ჩვევებს. | |
13 | სასწავლო კურსის შეფასება | შემოქმედებითობა, ჯგუფში ეფექტური მუშაობა. | |
14 | რესურსები | აკვარელი, პასტელი, გუაში, თიხა ,ბისერი, ფერადი ფანქრები , ფერადი ფურცლები, წებო, მაკრატელი. | |
საწრეო მუშაობის პროგრამა
I-II კლასი
გაკვეთილის თემა | სტანდარტი | თარიღი | საათების რაოდენობა | რესურსი | ||
1. | ზამთრის არდადეგების შთაბეჭდილებები | ს.გ.1.1, ს.გ.1.2, ს.გ.1,6. ს.გ.1,7 | 18.01.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
2. | ,,იყო და არა იყო რა’’ | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 25.01.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
3 | აპლიკაცია თემაზე ნატურმორტი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10, | 26.01.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები მაკრატელი წებო | |
4. | ჩვენ გვიყვარს თეატრი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.11 | 01.02. 2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
5 | ხატვა თავისუფალ თემაზე | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7; | 02.02.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები ალბომი და საშლელი | |
6 | ძერწვა თემაზე ნატურმორტი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 08.02.2020 | 1სთ | პლასტელინი და მუყაო | |
7 | ხატვა თემაზე, პეიზაჟი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.11 | 09.02.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
8 | ჯადოსნური ეკრანი | ს.გ.1.2; ს.გ.1.4;ს.გ.1.5; ს.გ.1.6; ს.გ.1.7 | 15.02.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
9 | ცირკი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.5; ს.გ.1.6;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 16.02.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
10 | ხატვა თემაზე სასახლე | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 22.02.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
12 | აპლიკაცია პორტრეტი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.11 | 23.02.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
13 | პორტრეტი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7; | 01.03.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
14 | დახატული ამბები | ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 1სთ | ფერადი ანქრები ალბომი საშლელი | ||
02.03.2020 | ||||||
15 | ჩემი ქალაქი/სოფელი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 09.03.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
16 | ტრანსპორტი ქალაქში | ს.გ.1.2; ს.გ. 1.3; ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 15.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები ალბომი საშლელი | |
17 | ყაყაჩოსა სიწითლითა | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5; ს.გ. 1.6;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 16.03.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
18 | ნაირფერი ყვავილები | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 22.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
19 | ხატვა თემაზე პატარამუსიკოსები | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2; ს.გ.1.3;ც ს.გ.1.5;ს.გ. | 23.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
20 | ძერწვა მოცულობითი ფიგურა მხიარული გოგონა | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 29.03.2020 | 1სთ | პლასტელინი მუყაო | |
21 | საჩუქარი დედას | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 30.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
22 | ხატვა თავისუფალ თემაზე | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 05.04.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
23 | ხატვა თემაზე ჩემი დედა და მამა | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 06.04.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
24 | აპლიკაცია თემაზე ნატურმორტი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 12.04.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები მაკრატელი წებო | |
25 | ფრინველები | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 13.042020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
26 | ხატვა თავისუფალ თემაზე | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 19.04.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები ალბომი და საშლელი | |
27 | ძერწვა თემაზე ნატურმორტი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.11 | 20.04.2020 | 1სთ | პლასტელინი და მუყაო | |
28 | ხატვა თემაზე, პეიზაჟი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 26.04.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
29 | ხატვა თემაზე პორტრეტი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 27.04.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
30 | აპლიკაცია ნატურმორტი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 03.05.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები წებო მაკრატელი | |
31 | მხიარული მატარებელი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 04.05.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
32 | აპლიკაცია პორტრეტი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 10.05.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
33 | ხატვა თავისუფალ თემაზე | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7ს.გ.1.10 | 11.05.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები წებო მაკრატელი | |
34 | ხატვა თემაზე პეიზაჟი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.3; ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 1სთ | ფერადი ანქრები ალბომი საშლელი | ||
17.05.2020 | ||||||
35 | მოცულობითი ფიგურა | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7ს.გ.1.10 | 18.05.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი | |
36 | ხატვა თემაზე ნატურმორტი | ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 24.05.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები ალბომი საშლელი | |
37 | პლასტელინის აპლიკაცია | ს.გ.1.1; ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7 | 25.05.2020 | 1სთ | პლასტელინი მუყაო. | |
38 | ახლოვდება ზაფხული
| ს.გ.1.2;ს.გ.1.6;ს.გ.1.7
| 31.05.2020
| 1სთ
| ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში
|
39 | წელიწადის დრონი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 01.06.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
40 | აპლიკაცია თემაზე ნატურმორტი | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.12 | 07.06.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები მაკრატელი წებო |
41 | ვხატავთ თითებით | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 08.06. 2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი |
42 | წავიდეთ ექსკურსიაზე | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 14.06.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები ალბომი და საშლელი |
43 | ჩვენი სახელოსნო | ს.გ.1.1;ს.გ.1.2;ს.გ. 1.4; ს.გ.1.5;ს.გ.1.7;ს.გ.1.10 | 15.06.2020 | 1სთ | პლასტელინი და მუყაო |
III-IV კლასი
1. | ზამთრის არდადეგების შთაბეჭდილებები | ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 20.01.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
2. | პეიზაჟის სახეობები | ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 27.01.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
3 | აპლიკაცია თემაზე ნატურმორტი | ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8; | 03.02.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები მაკრატელი წებო |
4. | შორს და ახლოს | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 10.02. 2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
5 | ხატვა თავისუფალ თემაზე | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 17.02.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები ალბომი და საშლელი |
6 | დარია თუ ავდარი | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 24.02.2020 ipo | 1სთ nm | პლასტელინი და მუყაო |
7 | წელიწადის დრონი | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 10.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
8 | ხატვა თემაზე ექსკურსია | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 17.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
9 | პორტრეტის ხელოვნება | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 24.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
10 | რა ს გვიამბობს პორტრეტი | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 31.03.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
12 | აპლიკაცია პორტრეტი | ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 07.04.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი |
13 | ადამიანი და სამყარო | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 14.04.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
14 | პეიზაჟი | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში | |
21.04.2020 | |||||
15 | ნატურმორტი | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 28.04.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
16 | ხატვა თემაზე ნატურმორტი | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 05.05.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
17 | არქიტექტურა და საოცრებები | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 19.05.2020 | 1სთ | ფერადი ქაღალდები,წებო, მაკრატელი |
18 | ჩვენი ქალაქი | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 02.06.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |
19 | ხატვა თემაზე მოდის ზაფხული | ს.გ. IV.1;ს.გ IV. 2;ს.გ IV.3; ს.გIV.4;ს.გ IV.5;ს.გ.IV.7; ს.გIV.8 | 09.06.2020 | 1სთ | ფერადი ფანქრები აკვარელი გუაში |